22 Mayıs 2009 Cuma

ÇİLEKLİ PRATİK PASTA

Bu pasta misafir için acilen hazırlık yapması gerekenler için ideal, çünkü her malzemesi hazır. Hazırlamaksa oldukça kolay ve kısa.

MALZEMELER:
Hazır pasta keki (3 katlı sade)
Vanilyalı puding
Pasta dolgu kreması
Çilekli jöle
Çilek

YAPILIŞI:
Öncelikle işe hazır pudingi yapmakla başlayın ki diğer işlerle uğraşırken o bir kenarda soğumaya başlasın. Yalnız ara ara karıştırın ki üzeri kabuklanmasın. Diğer taraftan jöleyi hazırlayın. Jölelerin paketindeki tarifte sıcak suyla hazırlatır. Ben de sıcak suyla hazırlıyorum, ancak tariftekinden çok daha az sıcak suda eritir sonra üzerine soğuk su ilave ederseniz, jöleniz daha çabuk soğuyacak ve beklemek zorunda kalmayacaksınız. Jöleyi de hazırladıktan sonra mikserle dolgu kremasını hazırlayın. Pastanızın en alt katına dolgu kremasını sürün. 2.kata hazırladığınız pudingin yarısını sürün ve üzerine ince ince kestiğiniz çilekten dizin. Daha sonra en üst katta da aynı işlemi yaptıktan sonra, çileklerin üzerine artık kıvamını iyice almış olan jöleden dökün. İşte pastanız 1 saat kadar dolapta bekledikten sonra servise hazır.

Pasta altınız 2 kat ise alt katı ikiye bölerek 3 kata çıkarmanızın hiçbir sakıncası yok.
Jölenizi koyulaşmaya başladıktan sonra dökün, aksi taktirde pastanızın üzerinden akıp gidecektir.
İsteğe göre farklı meyveyle de hazırlayabilir ya da birden çok meyve çeşidi kullanabilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

2 yorum:

SEÇİL dedi ki...

Kızım çok istedi, hemen malzemeleri alıp denedim. Gerçekten pratik. Ben muz da kullandım. Tarif için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

görüntüswü bile yeter